Thursday, November 8, 2012

PEMBARIS TALAM RM 50 (1 set = 4 pcs pembaris)

 Assalam & Salam Hormat buat semua ... pagi- pagi saya dapat panggilan telefone dari student saya ( mmg student tetap ) agaknya dia ni jenis prihatin kepada tok gurunya.. lantas bercerita la dia.. " Chef!!! dah ada orang ciplak pembaris u.. saya cakap .. ye ke ? dia ckp.. ya chef !!!... saya kata.. tak pa la dia pun student saya juga..( saya sebenarnya tak da masa nak tengok website org .. ni la lambatnya selalu update cerita2 & aktiviti saya.. jadual saya terlalu full)... saya bagi ciplak tetapi saya tak benarkan publish diwebsite @ facebook kerana idea asal adalah dari saya ( klu byr royalti pada saya boleh la publish ya.. kalau tak bayar sesen .. jgn publish tau..sedih juga saya..kesian pada anak2 murid saya yg baru2 nak bisness,,.nak bisnes dalam class .. bisness la.. jangan over2 pulak dengan idea yg saya keluarkan... )... nak jual kat student dia tak pa la.. jgn publish diwebsite dah la... nak cerita sikit ni.. saya dapat idea ni .. sebenarnya semasa saya kerja di Brunei.. " staff " selalu potong senget kuih2.. jadi kita buat la benda nie...bila balik Malaysia.. saya simpan dulu idea ni.. apabila saya tengok kelemahan student saya .. potong senget2 & mereka publish gambar dalam blog pun senget2 ( he.. he.. he ).. jadi saya rasa tak puas hati.. ya la saya tok guru.. nak tengok student publish cantik2.. saya pun cipta la saiz besar ni... original dari Brunei pun ada lagi dalam simpanan saya... tak pa la .. isu kecil je... kalau ambil idea saya.. jangan publish ya... student saya ni dah ribuan orang .. mereka ni selalu bagi feedback pada saya... jika nak beli .... tengok  detail kat bawah nie... pembaris diatas ini adalah..


SPESIFIKASI: ( Set RM 50.00)
1. ada 4 saiz dlm 1set
2. sesuai utk utk loyang (10x10)inci & keatas...
3. sangat sesuai untuk dijadikan segala macam pembaris... 
4. material plastik rapuh jernih & mudah retak jika terjatuh....
jika guna elok2 Insyaallah tahan lama....( saya dah guna bertahun2,,, tak pecah2 pun )

SAIZ:
saiz 1 - dpt 9potong - potongan ini boleh diolahkan lagi.. sila lihat gambar dilabel Class Aneka Talam part 3
saiz 2 - dpt 16potong - biasanya potongan ini dijual Rm 1.50 - Rm 2.00 ( tengok tempat )
saiz 3 - dpt 64potong - sesuai untuk dihantar ke hotel2 .. biasanya dijual 5 pcs Rm 2.00
saiz 4 - dpt 81potong -  sesuai untuk potongan buffet... comel.. kecik2..
jika diolahkan saiz dapat  bermacam - macam saiz  potongan .. contohnya 3 x 4 = 12 pcs , 6 x 6 = 36 pcs dan pelbagai saiz lagi jika pandai  &mempunyai kreativiti.. ( BERBALOI- BALOI!!! )

Saiz pembaris terbaru yang saya buat adalah untuk potongan 25 pcs @ boleh potong 50 pcs...stok dah ada.. boleh sms @ call ya... hanya untuk student yang join class saya sahaja..yang tak join class.. sila beli set pembaris RM 50...

 Begini cara nak potong..guna sarung tangan,,, sesiapa nak sarung tangan pun boleh... order aja .. saya akan poskan... ( kdg2 tergelak juga ya.. sarung tangan pun nak beli???? )... yaaaaaaaaaaaaaa... ada yang nak juga. .. tak pa... kalau student saya .. saya tak kisah.. segala masaalah anda akan saya selesaikan... ok.. jumpa lagi... Wassalam..

16 comments:

  1. aslkm chef. set pembaris tu ade stok ke? kalau ada saya nak order...

    ReplyDelete
  2. salam chef .. saya nak beli pembaris tu 1 set .. mcm mne nk tempah ye .. terima kasih

    ReplyDelete
  3. Nk order pembaris...mcm mana eh?

    ReplyDelete
  4. Saya nk oder pembaris tu 1 set.bgi hp no.

    ReplyDelete
  5. Ada stok lg x .blh x d guna utk loyang bulat.

    ReplyDelete
  6. Ada stok lg x .blh x d guna utk loyang bulat.

    ReplyDelete
  7. Kat mana boleh dapatkan pembaris tu,nak belikan org rmh saya.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum chef. Sy sangat berminat nak masuk kelas chef. Macamana saya nak join kelas ni yer??

    ReplyDelete
  9. Mcm mn nk beli pembaris talam ni yea

    ReplyDelete