Wednesday, February 13, 2013

CLASS HAND'S ON BROWNIES

Assalam dan Salam Hormat buat semua.. gambar- gambar ini adalah dari Class Hand's On 6 Jenis Brownies.. Jika berminat .. sila booking sekarang..penyertaan terhad.. class ini 100% hand's on.. peserta akan membuat sendiri 6 jenis brownies.. resepi yang tersangat senang.. tak perlu guna "cake mixer".. bancuh guna tangan sahaja.. memang berbaloi- baloi.. seperti buat " cekodok ' sahaja..sesiapa yang tak ada basic langsung digalakkan join class ini..tengok kat bawah ini.. semua air tangan dan hasil dari peserta- peserta.. murah sahaja .. RM 250 termasuk makan & minum.. tak payah bawa apa-apa.. semua disediakan.. Jom.. join sekarang...Raya pun tak lama lagi.. dapat pulak kita bisnes brownies..
Hasil airtangan peserta group pertama...
Hasil airtangan peserta group kedua...
Hasil airtangan peserta group ketiga..
Hasil airtangan peserta group keempat..
Hasil airtangan peserta group kelima..
Hasil airtangan peserta group keenam.. ini sebenarnya dah terlebih peserta.. assistant saya yang tolong sekali..Class brownies ini memang penyertaan terhad.. tak boleh ramai.. kerana semua brownies peserta yang buatkan dari timbangan sehingga packaging..
Enam jenis brownies yang dapat disiapkan.. class ini memang siap awal.. pukul 4 .30 pm dah siap.. tengok juga.. kalau peserta  tumpukan perhatian pada class memang siap cepat.. kalau tak.. memang lambat...
Brownies sebelum dibakar.. nak tau detail sila lihat module diatas..
Brownies yang sudah siap dibakar.. Alhamdullilah.. semua menjadi brownies pada hari ini.. peserta pun macam tak percaya kerana penyediaannya tersangat senang .. tetapi hasilnya.. berbaloi- baloi..
Ibu dan anak..kerana dah terlebih peserta.. mereka buat berdua sahaja.. tetapi dibantu oleh assistant saya..Syed ini adalah seorang peserta istimewa.. maknya menjadi pengantara antara saya dan beliau.. dah banyak kali join class saya.. saya pun dah pandai sedikit bahasa isyarat ..Syed pun mempunyai kedai bakery dan mengadakan class masakan.. maknya akan bantu terangkan kepada peserta yang hadir join classnya.. jika Syed seorang peserta istimewa boleh buat.. kenapa anda diluar sana tak boleh???? yang penting tanamkan keazaman yang kuat dah tempohi dugaan dengan sabar .... kejayaan seseorang akan datang dengan pelbagai dugaan.. jika tiada dugaan kita tidak boleh berjaya.. dugaan akan memberi pengajaran kepada kita.. hadapi dengan tenang dan sabar.. berkat kesabaran .. Insyaallah .. kita akan genggam satu kejayaan.. yang penting.. kita perlu tabah..Tahniah buat Syed.. ( sikit- sikit saya selitkan ayat motivasi )
Aiman .. seorang anak yang rajin.. Aiman ni sebenarnya dah bisnes brownies.. katanya datang keclass hari ini untuk tambahkan lagi idea dan produk beliau..Tahniah..
Peserta sedang membuat persediaan untuk membuat pelbagai jenis brownies..
Brownies dikukus didalam steamer TRIO.. steamer ini memang hot sekarang.. RM 175 sahaja..
Kacau betu- betul.. baca resepi.. nanti tersilap.. kalau tersilap.. kena buat sekali lagi...
Kerja berkumpulan.. tersangat senang.. kalau nak buat seorang sebanyak 6 jenis brownies.. penat tau..
Timbang betul- betul... jangan risau.. senang sahaja..
Potong dan cincang kacang tu.. jangan halus sangat..nanti tak sedap...
Peserta hanya perlukan periuk sahaja.. tak perlu guna cake mixer...tak percaya.. jom join class ini..
Peserta diajar untuk membuat sos butterscoth.. resepi yang simple dan sedap.. boleh disimpan berbulan - bulan..
Peserta menghias sendiri brownies.. ternyata class ini sangat berbaloi- baloi.. tambahkan pendapatan anda dengan bisnes brownies... saya adaptasikan resepi ini bersesuaian dengan citarasa orang Malaysia.. Brownies 1 Malaysia... terima kasih buat semua peserta yang hadir.. semoga anda akan melangkah ketahap usahawan yang berjaya.. kerja.. kerja juga.. nak pendapatan lebih.. kena rajin.. jadi.. apa tunggu lagi.. Jom join Class di Chef Asma Culinary Studio.. belajar kat sini tak ada tekanan .. anda bebas seperti rumah sendiri..nak sentuh barang- barang kat studio saya pun sentuh laaaaaaaaaa... saya tak marah.. kerana studio ini memang diwujudkan untuk memberi pendedahan kepada peserta- peserta yang akan bergelar usahawan... kita semua ada target..semua orang nak bebas dibelenggu hutang.. semua nak hidup senang.. apa lagi.. jom kita buat bisnes part time sambil-sambil kerja.. dapat tambahkan pendapatan family... Terima Kasih dan Jumpa Lagi.. Salam Motivasi buat semua..

1 comment:

  1. sy nak join kelas brownies tlg email bila kelas ada lagi

    maszie71@gmail.com
    whatsapp ke 018 2901231

    ReplyDelete